Чи є актуальними у 2025 році роботи з проведення вимірювань вмісту забруднювальних речовин у відпрацьованих газах пересувних джерел та рівня димності?

Статтею 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» визначено, що суб’єкти господарювання, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов’язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов’язані:
забезпечувати здійснення періодичних та/або автоматизованих інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин пересувних джерел та організованих стаціонарних джерел викидів і ефективності роботи газоочисних установок відповідно до правил, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища;
використовувати методики вимірювань та засоби вимірювальної техніки, які відповідають вимогам законодавства про метрологію та метрологічну діяльність, для визначення параметрів газопилового потоку і концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викидах організованих стаціонарних і пересувних джерел.
Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затверджене наказом Міністерства транспорту України 30.03.1998 № 102 визначає порядок проведення технічного обслуговування і ремонту дорожніх транспортних засобів і розповсюджується на юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють експлуатацію, технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів (за винятком тролейбусів, мопедів і мотоциклів) незалежно від форм власності. Мета технічного обслуговування і ремонту - підтримування дорожніх транспортних засобів у технічно справному стані та належному зовнішньому вигляді, забезпечення надійності, економічності, безпеки руху та екологічної безпеки.
Нормативними документами, які регламентують проведення вимірів забруднюючих речовин у відпрацьованих газах двигунів є:
Важливо
Періодичність здійснення контролю шкідливих речовин у відпрацьованих газах двигунів здійснюється у рамках проведення технічного контролю та перевірки технічного стану транспортного засобу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 за № 137 затверджено Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, який передбачає періодичність проходження обов’язкового технічного контролю згідно з пунктом 3, а саме:
для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, із строком експлуатації понад два роки — кожні два роки;
для вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації понад два роки — кожні два роки;
для вантажних автомобілів вантажопідйомністю понад 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації — щороку;
для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації — двічі на рік.
© Онлайн-консультант еколога підприємства, ТОВ «ОНЛАЙН МЕДІА», 2025