Онлайн-консультант еколога підприємства
E-журнал
Фільтр:
Всі
Водокористування
Екологічний контроль і нагляд
Сплата екологічного податку
Надрокористування
Організація екологічної служби
Охорона атмосферного повітря
Управління відходами
Ресурсозбереження
Система екологічного менеджменту
Інші
Оцінка впливу на довкілля (ОВД)
Інвентаризація зелених насаджень
Екологічне маркування
Анонім
08.10.2023
Як реалії сьогодення вплинули на строки надання адміністративних послуг та строки видачі документів дозвільного характеру
Людмила Хоміч,
адвокат, екологічний аудитор

Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 165 «Про зупинення строків надання адміністративних послуг та видачі документів дозвільного характеру» (далі – Постанова № 165) зупинено строки надання, крім строків надання адміністративних послуг у сферах державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації актів цивільного стану, суб’єктами (особами), що провадять діяльність під час воєнного стану, адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні (крім надання адміністративних послуг у сфері будівництва, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»).

Також, за п. п. 4) п. 1 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314  (далі – Постанова № 314) на період воєнного стану зупиняється перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, визначених законодавством. З дня припинення чи скасування воєнного стану перебіг зазначених строків продовжується з урахуванням часу, що минув до їх зупинення.

Контекст вказаних постанов є суперечливим. На період військового стану за Постановою № 165 передбачено “зупинення строків надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та строки видачі дозвільними органами документів дозвільного характеру”.

Тобто предметом зупинки є:

  • строки надання адміністративних послуг,
  • строки видачі документів дозвільного характеру.

 

Суб’єктами, на кого поширюються положення Постанови № 165, є:

  • суб’єкти надання адміністративних послуг,
  • дозвільні органи.

 

За Постановою № 314 «зупиняється перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, визначених законодавством».

Предметом зупинки є строки звернення за отриманням публічних послуг. Фактично, суб’єктом звернення є суб’єкт господарювання.

Постанова № 314 не передбачає повноважень суб’єктів надання адміністративних послуг щодо зупинки строків надання адміністративних послуг.

 

Системний аналіз даних норм свідчить про наявність колізії, при вирішенні якої варто застосувати положення листа Міністерства Юстиції України від 26.12.2008  №  758-0-2-08-19 «Щодо практики застосування норм права у випадку колізії».

Зокрема, у  разі  існування  неузгодженості  між нормами,  виданими одним  і  тим  самим  нормотворчим  органом,  застосовується  акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності. 

Враховуючи викладене, варто застосовувати положення Постанови № 314, які не передбачають зупинку повноважень суб’єктів надання адміністративних послуг щодо строків надання адміністративних послуг.

Додатково звертаю увагу, що на даний час, крім військового стану, в Україні триває карантин, спрямований на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

У відповідності до  розділу II «Прикінцеві положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» щодо перебігу строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг під час дії карантину.

Зокрема, розгляд заяв щодо надання адміністративних послуг, перебіг строків розгляду яких був зупинений на період дії карантину, установленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, здійснюється суб’єктами надання адміністративних послуг відповідно до черговості їх надходження.

Строк надання адміністративних послуг за такими заявами не може перевищувати граничного строку надання адміністративних послуг, визначеного законом, більш ніж на 30 днів.

 

Тобто, в сукупності з положеннями Постанови № 314, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» дозвільні органи повинні забезпечувати виконання адміністративних послуг.

 

Коментар експерта

Крім викладеного, за п. п. 5) п. 1 Постанови № 314  строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану та три місяці з дня його припинення чи скасування, а періодичні, чергові платежі за ними відстрочуються на строк, зазначений у цьому підпункті.